Kampagneledelse
Du har ansvaret for de større fundraisingkampagner i din organisation. Det forventes, at du har fingeren på pulsen indenfor alle kommunikative virkemidler og kanaler, fordi din kampagne både skal være en nyskabelse og en økonomisk succes.
Netværket er for dig som både er strateg, ideudvikler, koordinator og udførende. Du har ofte ansvaret for at drive en kampagnegruppe og motivere specialister til at levere en optimal indsats. Du er måske lidt alene med din faglighed og savner inspiration og sparring med fellow kampagneledere.
Netværket giver dig mulighed for at diskutere aktuelle problemstillinger fra din hverdag. Vi lægger vægt på både den praktiske operationelle tilgang, samt strategi og projektledelse. Vi forventer, at du byder ind med oplæg og erfaring. Ligesom vi af og til vil invitere eksterne specialister og oplægsholdere med til vores møder.
Vi ønsker at skabe et fortroligt rum, hvor vi kan dele konkrete udfordringer og give eksempler på de bragende succeser, men også på de kampagner som business casen viste ville nå nye højder, men ikke gjorde det. Vi vil sammen forsøge at forstå hvorfor !? Og hvis vi tør dele, bliver vi alle klogere og vores kampagner vil løfte sig. Og vigtigt: du kan være i det og stolt følge din kampagne til dørs.
Kampagneledelse kan spænde vidt fra organisation til organisation og derfor vil vi løbende og i fællesskab snævre emnefeltet ind, men her er et par bud:
- Best practice (and worst) - eksempler fra organisationerne
- Trends & fremtidsforskning
- Branding vs. fundraising
- Erhvervspartnerskaber - og gensidig værdiskabelse
- Segmentering & markedsanalyse
- Konceptudvilking og brief til bureau
- Facilitation af kreativ ideudvikling (bureau eller selv)
- Markedsføring og det rette mediemix
- Målgrupper og kanaler
- Mediepartnerskaber
- Ambassadører og influencere
- Gamification, quiz mm.
- Adfærdsdesign og nudging
- Personlificering
- AI
- Konkrete værktøjer (ex. smartsheets)
- Projektledelse og arbejdsmiljø - hvordan leder vi uden at have ’ledelsesmandat’
Form
Der afholdes fire møder årligt af tre timers varighed. Vi aftaler tidspunkt når vi mødes første gang. Møderne holdes på skift hos deltagerne. Alle byder ind med ideer og ønsker til program og facilitatoren samler op og sikrer udvikling.
Facilitator
Netværket faciliteres af Sara Haugesen. Sara har snart 20 års erfaring med kampagneledelse, kommunikation, fundraising og events i Amnesty International, Kræftens Bekæmpelse, TV2, Den Danske Naturfond, Red Barnet og Folkekirkens Nødhjælp. I dag er Sara kampagnechef i Danmarks Indsamling og løser opgaver for en lang række NGO’er og fonde som selvstændig.
Om ISOBROs faglige netværk
I netværkene kan du møde og sparre med fagfæller.
Netværk hos ISOBRO er først og fremmest en erfa-gruppe med et unikt og ærligt indblik i andres udvikling og erfaringer - både de positive og negative. Vi sikrer kvalificerede facilitatorer, og du kommer med åbent hjerte og dine erfaringer ind i fællesskabet.
Udover hjælp og sparring til dine udfordringer, er det et netværk af ligesindede, som du altid kan trække på både offline og online. Dertil ajourfører facilitatoren ofte med den seneste udvikling indenfor netværksgruppens specifikke område og ved særlige emner kan der trækkes på interessante eksterne indlægsholdere.
Som udgangspunkt afholdes der fire årlige møder, som afholdes på skift hos de forskellige netværksdeltagere.
Kr. 3.995,00 inkl. moms årligt