Prisen Årets Fundraiser
Skab stolthed om fundraisernes faglighed. Indstil en kandidat til prisen som Årets Fundraiser.
Prisen Årets Fundraiser skal give anerkendelse, stolthed og faglige skulderklap til de mange dygtige fundraisere i organisationerne. Det er en mulighed for kolleger at hylde hinanden og den person, der gør en forskel – både i en lille og en stor organisation. Prisen uddeles en gang om året på ISOBROs fredagsbar, og bliver stedet for ultimativ faglig anerkendelse fra kolleger i branchen.
Der er lukket for indstillinger til Årets Fundraiser. Nu går juryens arbejde i gang. Se de tre nominerede her på siden og på ISOBROs kanaler.
Prisen vil hylde fagligheden og den energi, som en enkelt fundraiser kan komme med og engagere hundrede, ja tusindvis af danskere. Den skal sætte positivt fokus på, hvordan fundraisere og indsamling er fundamentet bag ethvert velgørende formål.
Prisen som Årets Fundraiser går til en person, som har udmærket sig og bidraget positivt til organisationens fundraising. Det kan være på strategisk niveau med at omstille og udrulle ny strategi med succes eller det kan være med konkrete resultater inden for indtægter, antal medlemmer, testamenter, faste støtter eller leads.
Hvem kan indstille?
Alle kan indstille en person til at blive Årets Fundraiser. Det kan være en kollega i organisationen, en ekstern samarbejdspartner, en fra bestyrelsen, din ven eller din mor. Alle indstillinger bliver vurderet efter nedenstående kriterier og ISOBROs sekretariat udvælger tre nominerede.
Herefter er det op til juryen at finde den person, der skal vinde det faglige skulderklap og titlen som Årets Fundraiser.
Hvor indstiller jeg?
Du indstiller en kandidat til Årets Fundraiser ved at udfylde formularen nederst på siden. Du kunne sende indstillinger ind frem til den 10. maj. Nu er formularen lukket og juryen går i gang.
Juryen bedømmer efter følgende kriterier:
- Professionel fundraiser: Personen skal være ansat i en organisation.
- Solide resultater: Dokumentation for personens resultater i sammenhæng med organisationens målsætninger og strategi. Det kan for eksempel være flere medlemmer, antal testamenter, stigning i faste støtter, antal leads eller indtægter.
- Udvikling og nytænkning: Har personen taget initiativ til at bygge noget nyt/stort/anderledes op for organisationen?
- Læring for andre i branchen: Kan personens tilgang inspirere andre fundraisere i branchen?
- Det lille ekstra: Anden relevant information som fortæller, hvorfor personen bør vinde prisen som Årets Fundraiser.
Juryen består af to medlemmer af ISOBROs advisory board til Fundraisingkonferencen, en repræsentant fra ISOBROs bestyrelse og ISOBROs generalsekretær.