SMS som fundraisingkanal
Bliv en mester til sms og åbn nye muligheder i din fundraisingpalette.
90% af alle sms’er læses indenfor de første tre minutter. Det er jo en ret flot åbningsrate, sammenlignet med andre medier. Men hvordan bruger man denne meget personlige kanal bedst muligt, så den giver donationer i kassen, bedre fastholdelse og større engagement, fremfor afmeld, sure svar og endeløse beskeder på Facebook?
Dette medlemsmøde giver dig en tour de force gennem sms mediets rammer og muligheder. Du får endelig forklaringen på, hvorfor 160 tegn er max for en sms, og bliver en mester i udtryk som shortcode, pligttekst og forvalgskode. Vi snakker gateways, 4T og hvorfor en sms overhovedet skal koste noget, og hvordan du sikrer dig, at indsats og udbytte har en chance for at gå op.
Take aways
- Vi gennemgår også reglerne i Rammeaftalen grundigt, så du har styr på, hvilke krav din markedsføring og selve sms skal overholde.
- Vi kommer også til at vende erfaringer med donationsbeskeder, timing ift. udsendelse og segmentering af indhold.
- Endelig tager vi et kig på nogle af de kampagner, som kombinerer sms med andre kanaler, og diskuterer fordele, ulemper og tekniske begrænsninger her.
Medlemsmødet henvender sig både til nysgerrige nybegyndere og ”erfarne rotter”, som har brug for sparring på kampagner og en opfriskning på regler og muligheder.
Om oplægsholderen
Kathrine Flindt nørder sms fra alle tænkelige vinkler. Hun var ansvarlig for Amnestys Lifeline-netværk, da det voksede til over 200.000 deltagere, som fik en aktionsbesked hver anden uge. Hun har også leget med sms-mediet i kommerciel regi til blandt andet Liberos mødreklub, og nu som konsulent i OnlineFundraising, der byggede den første gatewayløsning målrettet velgørende formål.
Med sin tekniske baggrund og erfaring som digital fundraiser har Kathrine forståelse for samspillet mellem den gode brugerrejse og de tekniske muligheder. En kærlighed til data har givet hende motivation til at teste alt mellem himmel og jord på sms mediet – en viden, hun gerne deler ud af.
Tilmelding og praktik
Du tilmelder dig ved at udfylde formularen her nederst på siden. En time inden webinaret starter modtager du et link, som du blot skal klikke på, og så deltager du. Webinaret afholdes i Teams. Vi anbefaler, at du har mikrofon og kamera slået fra, når du logger på.
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i chatten undervejs.